zondag 15 februari 2009

Brand new



Introductie Semesteropdracht door Ina Bode en Johan Visser op maandag 16 februari om 13:30 uur.

Maak een keuze uit 2 van de volgende 5 onderwerpen en bedenk een er een 'look and feel' voor. Je hebt volledige vrijheid van interpretatie. Vermijd platgetreden paden (het Panorama Hotel met uitzicht op de Lorelei kennen we namelijk al) en concentreer je in eerste instantie op de 'feel'.

Renaissance
A parfum, a fashion line, or a franchise of a famous fashion brand
(DKNY, Comme des Garçons, Prada)

Panorama
A hotel, a current affairs programme, a digital application?

Epoque
Watches, biography publishers, theater group

Medin Group
Pharmaceutical company, international entertainment corporation, real estate holding

Resonator
Audio equipment, telecommunication, retirement service provider

Elevator Pitch op maandag 2 Maart vanaf 13:30
Iedere student heeft 2 x 4 minuten en mag een assistent meenemen. Je presenteert je idee en op wat voor manier je denkt dat te gaan visualiseren (Bijvoorbeeld in de vorm van een serie affiches, of een commercial, of een maquette, etc.) Neem alles wat je denkt nodig te hebben als (presentatie) materiaal mee.

De opdrachtgevende docenten: Arjan Benning, Ina Bode, Frank Engeman, Heinjan Geerdink, Johan Visser geven ter plekke een oordeel en geven tips voor een verder verloop.

tijdens deze opdracht worden de volgende onderwerpen behandeld:
briefing - tonality, user benefit, usp, target, elevator pitch ... what does it mean?
identiteit en imago - the difference
concept-developing - where to start, what to do, ...
branding - history, examples, ...
sender and receiver - who made it, and for whom is it supposed to be
motion graphics - just one or many frames?
playground - what is your/the right field? (2D/3D)

Software: Final Cut Pro, After Effects, Illustrator, Keynote

Geen opmerkingen: